Konferencija „Pamoka kitaip“ Buivydžių Tadeušo Konvickio gimnazijoje

     XXI amžiuje į mokymą ir mokymąsi reikia pažvelgti kitaip, nes sparčiai globalėjant pasauliui į mokyklas ateina jau visai kiti mokiniai ir jiems tradicinės pamokos darosi neįdomios. Mokytojai turi keistis su kiekviena karta, o kartu turi keistis ir pamokos metodika. Mokiniams norisi patrauklesnio mokymosi būdo, tokio kaip konkrečios patirties įgijimas ir jos pritaikymas kasdieniniame gyvenime.
     Birželio 18 dieną Buivydžių T. Konvickio gimnazijos bibliotekoje įvyko metodinė konferencija „Pamoka kitaip“, kurią organizavo gimnazijos metodinės tarybos pirmininkė Julija Bazevičienė.
     Konferencijoje dalyvavo gimnazijos vadovai ir pedagogai. Per renginį pranešimus pristatė lietuvių kalbos ir literatūros vyresn. mokytoja Beata Martinkevič, pradinių klasių mokytojai Julija Mincevič ir Anton Poševecki, muzikos mokytojas Robert Klimaševski, kurie papasakojo apie pamokas, orientuotas į tai, ko reikia vaikui, kad mokytis būtų įdomu, kad mokomoji medžiaga jiems taptų suprantamesne, kad gautų daug gerų emocijų bei galėtų derinti praktinius užsiėmimus su teorinėmis žiniomis. Bibliotekininkė Jadvyga Žonych supažindino visus dalyvius su metodine medžiaga esančia bibliotekoje.
     Mokytojai dalijosi metodine ir praktine patirtimi, veiksminga, įtraukiančia, motyvuojančia mokymosi strategija ir taikomais ugdymo metodais, jų įvairove. Kalbėta apie tai, kokia turi būti šiuolaikinė pamoka alfa ir z kartos vaikams, kad ugdymo procesas ne tik sudomintų mokinį, bet ir formuotųsi patyriminis ugdymas, plėstųsi pasaulėžiūra, kad vaikai ne tik įgytų naujų žinių ir įgūdžių, bet ir prasmingai tyrinėtų, analizuotų ir aiškintųsi pasaulyje vykstančius procesus. Gimnazijos direktorė Halina Ravdo apibendrindama konferenciją pasidžiaugė, kad mokytojai yra kūrybiški, aktyvūs ir akcentavo, kad siekiant įgyvendinti įdomios mokiniui pamokos uždavinius, būtina numatyti, kaip tai padaryti, t. y. adekvačiai parinkti mokymo(si) metodus.
     Dalyviai pasidaliję savo patirtimi – pamoka kitoje erdvėje, integruotomis pamokomis, pasidžiaugė sėkmingai įgyvendinta veikla, veiksmingu ugdymosi procesu, motyvavo kolegas į pamokų organizavimą žiūrėti kūrybiškai, inovatyviai, nebijoti eksperimentuoti ir suvokti, kad vadovėliuose pateikiama medžiaga – tai tik vienas iš galimų šaltinių, o mokytis galima visur, visada ir įvairiais būdais.
    Toks gimnazijos mokytojų atviras bendravimas ir bendradarbiavimas ateityje padės būti išradingiems ir tobulinti ugdomąjį procesą, siekiant vesti pamokas kitaip, atrandant modernius metodus.

Julija Bazevičienė,
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė,
metodinės tarybos pirmininkė